my testimony

my testimony

Sunday 19 May 2013

HERBALIFE SHAKE : CARA MEMBANCUH SIMPLE DAN CEPAT

hello =)

Have you had your shake today ?
hihi

I guess berdasarkan tajuk post saya kali ni, ramai yang dah tahu, post kali saya nak ajar anda cara nak buat Herbalife Shake simple and cepat. Awesome kan ? Bagi yang belum consume herbalife, boleh la still baca post ni untuk gain knowledge :)

Sebagai student kolej, sememangnya ada banyak kekurangan yang dialami. Tambahan pula, masa selalu je terhad, yelah kan, dengan assignment, meeting, homework lagi. Memang stress. Siapa lagi yang pernah alami macam saya ? *high 5* Kadang-kadang, nak breakfast pun tak sempat, then mulalah nak makan banyak time lunch kan. Saya bersyukur sangat-sangat sebab ada Herbalife Shake.

Jadi, saya nak share dengan anda semua cara SIMPLE DAN CEPAT saya buat Herbalife Shake setiap kali sarapan dan makan malam. Mudah je. Tak perlukan blender pun (tapi kena ada shaker).



okei, inilah antara bahan-bahan digunakan. sikit jer. Air mineral, susu low fat (saya sarankan susu HL) shaker cup, sudu Herbalife, dan paling penting, perisa shake (apa2 jer perisa pun tiada masalah) , tapi Herbalife Shake saya ni perisa Cappucino. yummy ~


(1) First, isikan air mineral ataupun air kosong ke dalam shaker cup sehingga 200ml.
*bagi yang tidak menggemari susu, anda boleh masukkan air sebanyak 400ml dan masukkan Herbalife Shake F1 sebanyak 4 scoop dan skip ke step (4)


(2) Masukkan 2 scoop RATA perisa shake kedalam shaker cup yang berisi air tu. *Tips : Jangan masukkan secara directly, langgarkan sudu ke dinding cup secara perlahan-lahan, biarkan cebisan demi cebisan jatuh ke dalamnya. Untuk elakkan berlaku gumpalan)


(3) Masukkan susu low fat kedalam cup tersebut sehingga 200ml. Bagi yang tidak menyukai susu, anda bolehlah memasukkan air mineral sehingga 400ml terus. Bagi saya, Herbalife Shake lebih sedap jika ditambah susu.


(4) Then, tutup cup tersebut dengan penutup cup shaker. Pastikan rapat ya. And shake it cutely ! haha. Shake lah puas-puas sehingga serbuk Herbalife Shake semua dah terlarut.


(5) Voila ~ dah siap ! senangkan ? tak sampai 5 minit. Sedap pulak tu. 


So, amacam ? Awesome kan ? Sebenarnya ada banyak sangat cara untuk siapkan Herbalife Shake ni dengan sedap. Ada yang tambah buah-buahan, Oatmeal, Horlicks dan macam-macam lagi. Di blog-blog lain pun masing-masing ada cara tersendiri. Tapi bagi saya, cara ni dah cukup memadai, terutamanya bagi student macam saya. Kita kan sentiasa nak siap cepat.

Inginkan lagi tips untuk sedapkan Herbalife Shake anda ? Mahu kurus cepat ? Nak tips untuk kesihatan badan ? Apa yang perlu anda lakukan ? Mudah sahaja. Hubungi saya, Atiefa, 019 5143052 (Wechat/Line/viber/whats app)

Jangan tunggu-tunggu lagi. Start now. =)






No comments:

Post a Comment